Serviciul Fiscal de Stat informează că, persoanele fizice-cetățeni au obligația de a depune Declarația persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit (Forma CET18) aferentă anului 2021 până la data de 30 aprilie inclusiv a anului curent.
Reieșind din faptul că, data de 30 aprilie 2022 este zi de odihnă, conform prevederilor Codului fiscal, ultima zi de depunere a Declarației aferentă anului 2021 este prima zi lucrătoare care urmează după ziua de odihnă – 03 mai 2022.
Declarația cu privire la impozitul pe venit poate fi depusă de către contribuabili prin următoarele metode:
Modalitatea de depunere a declarației | Pașii necesari de a fi parcurși | Confirmarea de depunere a declarației |
Pe suport de hârtie personal/reprezentant la Direcțiile deservire fiscală | La prezentarea la sediul Direcției deservire fiscală a Serviciului Fiscal de Stat, contribuabilul va prezenta buletinul de identitate sau un alt document ce confirmă identitatea.
Declarația poate fi prezentată în adresa SFS de către reprezentantul /reprezentantul legal al contribuabilului, cu condiția confirmării identității și împuternicirilor acestuia prin procură sau printr-un certificat/ act emis de autoritatea competentă. |
Recipisa eliberată de către funcționarul fiscal responsabil de primirea Declarațiilor. |
Prin intermediul oficiului poștal, printr-o scrisoare recomandată |
Declarația se completează și se semnează de contribuabil, ulterior fiind remisă în adresa Serviciului Fiscal de Stat printr-o scrisoare recomandată. | Avizul poștal de recepție.
|
În format electronic | 1. Autentificarea prin MPass în cadrul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” de pe pagina-web oficială www.sfs.md.
2. Accesarea serviciului „Declarație electronică”; 3. Accesarea, validarea sau ajustarea Declarației precompletate, inclusiv efectuarea desemnării procentuale în valoare de 2% către instituțiile care desfășoară activități de utilitate publică – asociații obștești, fundații, culte religioase și părți componente ale acestora; 4. Semnarea prin intermediul serviciului MSign. |
Recipisa electronică de confirmare a acceptării în sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat. |
Semnată electronic prin transmitere la adresa de e-mail: mail@sfs.md | 1. Declarația se completează și se semnează electronic în corespundere cu Legea privind semnătura electronică și documentul electronic nr. 91/2014.
2. Declarația se transmite la adresa de e-mail a Serviciului Fiscal de Stat: mail@sfs.md. |
Notificarea recepționată la e-mail-ul de expediere. |
Declarația semnată olograf, scanată și remisă la adresa de e-mail: cet@sfs.md | Este posibilă prezentarea declarației semnate olograf în formă scanată la adresa de e-mail: cet@sfs.md.
Declarația se consideră recepționată cu condiția confirmării identității declarantului. |
Notificarea recepționată la adresa de e-mail de expediere (în termen de 3 zile lucrătoare)*.
|
* În cazul în care informația din Declarația prezentată la adresa de e-mail cet@sfs.md necesită verificări suplimentare, contribuabilului îi va fi remisă la adresa de e-mail o notificare privind recepționarea condiționată a declarației, în care se va indica motivul recepționării condiționate și acțiunile care urmează să le întreprindă în acest sens.
Pentru informații suplimentare, contribuabilii pot accesa pagina-web oficială www.sfs.md, studia Baza generalizată a practicii fiscale, se pot adresa la Direcția deservire fiscală la care se deservesc sau pot apela Centrul unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat la numărul 0 8000 1525 (apel gratuit).